Het CDA-gelijk via achterdeur

rotonde roelvinkstraat-crop10 mei Het heeft er alle schijn van dat LTO (de landbouworganisaties) en Haarts Belang bewust ingezet worden om ten eerste VVD-wethouder Teeuwsen dwars te zitten en ten tweede een democratisch genomen besluit te torpederen. Hoe zit dat?

 
Tijdens de bijeenkomst van het RondeTeafelgesprek Ruimte bleek dat er per etmaal in de zandweg Walfortlaan 165 voertuigen, waarvan 17 vracht- en landbouwverkeer, gemeten waren. Volgens omwonenden geeft dat stofoverlast. Het College wil de Walfortlaan deels afsluiten waardoor de route voor m.n. het landbouwverkeer langer wordt. Zo hoopt men dat de trekkers de route Stationsweg-Bredevoortsestraatweg nemen. In de Stationsweg ligt een trekkersluis (trekkers en fietsers kunnen de weg wel oversteken; auto’s moeten rechtsaf richting rotonde Roelvinkstraat. Het CDA wilde toendertijd ook al dat de beruggen verzwaard zouden worden en dat de trekkers rechtsaf richting stoplichten Tolhuisweg zouden kunnen. Dat was te duur volgens de provincie. Nu de rotonde er ligt, de trekkersluizen zijn aangelegd hoopt het CDA op een “evaluatie”. Dan zou er zo maar wel eens geld voor de bruggen kunnen zijn. Kan iemand ons uitleggen wat de tijdwinst en het voordeel is (behalve het eigen gelijk van de CDA-fractie via de achterdeur) m twee bruggen te verzwaren zodat rekkers rechtsaf richting Tolhuisweg kunnen en daar bij de verkeerslichtinstallatie oversteken en de huidige (nieuwe) situatie dat trekkers de N318 met een speciale trekkersluis kunnen oversteken en 50 meter verder linksaf kunnen slaan naar de stoplichten?

Deel deze inhoud

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *