10 oktober – De Progressieve Partij vindt het ontzettend belangrijk dat de inwoners van de gemeenten vlug, volledig en gemakkelijk toegang hebben tot de gemeentelijke informatie. De dienstverlening van de gemeente “als bedrijf” (paspoorten, informatie, zorg, uitkeringen, afval enz) moet “excellent”zijn en op een klantvriendelijke manier georganiseerd. Daar letten wij voortdurend op. Natuurlijk is deze klantvriendelijkheid een verantwoordelijkheid van de directeur en het college en kunnen wij als raadsfractie niet dagelijks checken of jij en u als inwoner goed geholpen wordt. Een stapje op de goede weg is wel dat het College nu gezegd heeft dat een oude belofte (van november 2014) wordt ingelost: een gemeentelijk informatiepunt in Dinxperlo. Dat wordt ingericht in de vorm van een informatiekast in het Kulturhus. Daar liggen dan de gemeentelijke publieksfolders en stukken. En natuurlijk is het dan van belang dat je goed doorverwezen wordt. En niet vastloopt in burocratie. Wij zijn erg benieuwd of dit gaat werken. Onze fractie heeft op 29 maart 2015 het College herinnerd aan hun toezegging van november om iets te regelen in het Kulturhus of de Bibliotheek. Deze week kwam dus het antwoord: een folderkast in het Kulturhus. Beter laat dan nooit. Beter iets dan niets. Zo denken wij erover. U en jij ook?