6 oktober – De fractie van de Progressieve Partij krijgt al langere tijd klachten over o.a. de wachttijden bij de apotheek in Aalten. Daarom hebben wij deze situatie onder de aandacht gebracht van het College. In het kader van een goed functionerend gezondheidsbeleid vinden wij dat het College op z’n minst deze signalen kan bespreken met de apotheker. Hoe afhoudend was de reactie van ons College!
“Dat is de eigen verantwoordelijkheid van de apotheek en de klanten”. “Zij kunnen, wanneer er klachten zijn, dit bespreken met de apotheek of mailen aan een vertrouwenspersoon bemiddelingapotheken@xs4all.nl en uiteindelijk terecht bij Klachtencommissie Openbare Apotheek, Postbus 1136, 1400 BC Bussum.” Wij hadden een meer ” zorgzame” houding van ons college verwacht. Raadsmededeling no. 131 is te vinden onder: http://www.aalten.nl/internet/raadsmededelingen_41059/item/raadsmededelingen-2013-openbaar_34779.html