
De zorgen bij de raadsleden zitten toch wel bij de organisaties (komen de busjes op tijd), de kosten ( de ritprijs wordt nu afgerekend in kilometers en niet meer in zones), de “puntbestemmingen”: welke ziekenhuizen e.d. kun je nog per gereduceerd tarief bereiken? Het lijkt allemaal goed overdacht en goed georganiseerd. Maar zo waarschuwde de projectleider, er kan ook hier, net zoals in Arnhem-Nijmgen, een keer iets mis gaan. De huidige klanten krijgen allemaal nog een informatiemap. Voor de Progressieve Partij zijn elementen als duurzaamheid, alternatieve vormen van vervoer, SROI, het voorkomen dat er lege busjes in file achter elkaar rijden, én de inschakeling van lokale initaitieven van belang. Die punten blijven nog onderbelicht. Aardig is dat de bemanning van het call-center bij Hameland ligt. Ook wordt in het call-center wel gewezen op Mobiel Gedeeld. Wuj gaan in de gaten houden hoe het zit met de arbeidsvoorwaarden van de chauffeurs die bij Willemsen en Kooning oontslagen zijn; 5 b.v.’s van dit bedrijf zijn failliet, ze liggen in de clinch met de provincie en toch gaan ze in de Achterhoek aan de gang.